RSS

nori…

06 Aug

Tot stateam eu aiurea si respiram aerul degeaba cand am vazut niste poze cu…nori…mie imi super place cerul, imi plac norii, stelele, dar nu prea m’am obosit eu sa aflu mai multe..contemplam si cam atat.

Niste nori mi-au atras atentia : norii mammatus.  Se pare ca aparitia lor este destul de rara si se formeaza inaintea unor furtuni de vara puternice sau a unor fenomene extreme (tornade, de ex).  Hmmm… se pare ca sunt compusi din particule de gheata sau apa, insa modul lor de formare nu este, inca, tocmai clar pt oamenii de stiinta. Cert e ca fenomenul poate fi observat  destul de mult timp, intre 10 min si cateva ore, alteori, iar norii se pot vedea pe o distanta de cativa kilometrii.

Ce am mai aflat eu a fost ca acesti nori au aparut si in Romania , la Tg-Jiu, in 2007. Ma intreb unde eram eu, de nu am aflat???? Hmmm, nu cred ca pot sa zic ca eram cu capul in nori, nu??? Mda, se pare ca in luna iulie, deci recent, au fost vazuti astfel de nori, la N.Y.

Pacat ca nu se stie prea multe despre modul de formare al acestor nori, halal nori mi-am mai ales si eu ca obiect de studio…uffff….

Tema de casa : sa studiez mai aprofundat celelalte tipuri de nori. J, iar apoi sa invat sa zbor pana la nori…

mammatus

 
2 comentarii

Scris de pe 6 August 2009 în Fără categorie

 

Etichete: ,

2 răspunsuri la „nori…

  1. Lau

    7 August 2009 at 04:06

    http://www.usatoday.com/weather/tg/wmamatus/wmamatus.htm Aici e meaning-ul lor si aici http://www.hprcc.unl.edu/nebraska/june2004hastings-mammatus.html niste poze recente, extraordinare, sunt sigur ca o sa-ti placa

     
  2. serrenis

    10 August 2009 at 22:15

    merci beaucoup :))…am mai gasit si eu niste poze..vai frumoase sunt…nu ma mai satur de cer..de fiecare data cand am ocazia imi arunc privirea in sus..heheh…iar vara, lucrul asta se intampla destul de des…

     

Lasă un răspuns

 
