RSS

simfonie cu miros de tei..dreaduri si o carte..

06 Iun

Magic de-a dreptul…aproape de fiecare data cand merg la  Filarmonică ies vrăjită. Mda, cochetez de ceva vreme cu muzica simfonică…Stând în sală şi ascultând ceva de Mozard mă gândeam că daca mi-ar fi spus cineva acum 5 ani că o să vin din plăcere la aşa ceva îi ziceam că e bolnav…Ţin minte că la muzică ne punea să invăţăm compozitorii( şi ce mecanic îi învăţam eu) şi apoi aveam lecţii despre instrumente…deh….era interesant la început că aveau tot felul de nume sau forme, dar să mă intereseze cum sunt aranjate ele într-o orchestră(vag imi amintesc) şi de ce, ce rol are fiecare sau detalii de genul nici vorbă să imi capteze atenţia….acum, însă, sunt ca un copil mic…urmăresc tot, mă întreb ce rol are fiecare instrument, etc(ca in reclama Dr oetker, dar ce?)… Vai şi câte intrumente noi descopăr(azi, de exemplu, am făcut cunoştiinţă cu fagotul), unele clasice, alte improvizate, despre unele aflu cum le cheamă, iar altele le păstrez doar în minte imaginea fără să ştiu denumirea 😦

Şi acum partea cu talentul…vai,  deci au cântat nişte copii, 2 de 19 ani, iar unul de 22…superb au cântat…şi mă gândeam că sunt mai mici decât mine(nu mi-a fost ciudă sau ceva, ci doar mă minunam) şi şi-au găsit scopul în viaţă, ştiu sigur pt ce trăiesc…şi tot mă chinuiam să înţeleg cum pot unii să înţeleagă şi să simtă să cânte la un intrument. Pe lângă că sunt total afonă mai sunt şi ignoranta(până acum câteva luni nu ştiam că acordul e compus din note,ruşinică mie!), apoi mă gândeam dacă artiştii stangaci au instrumente special făcute pt ei,aici mă gandeam la viori…hmmm…

Piesa de rezistenţă a fost un pianist din Germania care îşi dădea examenul de absolvire la Uniiversitatea de muzică din Karlsruhe..în România, în sala Filarmonicii…Doamne şi ce mai trăia muzica, tot tot tot…tremura, lovea pianul cu brutalitate, apoi îl  mângâia….dacă îl vedeai şi nu încercai să înţelegi, ziceai că e unuţ nebun nu alta, la cum se agita cu tot corpul, părul îî era vâlvoi(acum exagerez şi eu puţin pt efect)…după umila mea părere de neştiutor în ale muzici sigur a luat examenul :).

Aşa mi-ar plăcea să nu fiu afonă şi să ştiu muzica, să recunosc compozitorii, să pot să închid ochii şi să recunosc toate instrumentele care cântă, să ştiu cum cântă…nu zic şă ştiu să cânt la un intrument pt că aş cere prea mult…

Şi cum ziceam eu că ies vrăjită de la concert….am ieşit din clădire şi m-a surpins parfummul de tei…şi nu îmi venea să mă mai mişc din loc…apoi am văzut cerul, luna se vedea deja, dar nu era întuneric…apoi  luminile ce se oglindeau în Bega…şi simţea mirosul vieţii prin toţi porii…inspiram, expiram(metaforic vorbind)…şi am ajuns în camera…dar nu, nu aveam de gând să fiu tristă…şi…am primit o carte..a venit un friend şi mi-a dăruit o carte(cred că e prima pe care o primesc de la cineva de când sunt mare)…o surpriza pe care mi-o face cineva (de căteva luni bune nu mi-a mai făcut nimeni o surpriză) ; de cele mai multe ori viaţa îmi face surprize…

Astăzi viaţa a avut un zămbet până la urechi 😀 !

P.S. săptămâna viitoare e concert în colaborare cu Opera de stat de la Viena..iuiiii…de abia aştept(şi chiar mă întrebam când am fost la Viena şi am trecut pe lângă opera cum ar fi??).

P.S.2: am uitat de dreaduri…well, i think i have a thing with that…am văzut un dread man…tot tp mă binedispun şi mă îndrăgostesc(metforic) când văd un dread man..hihihi..

Rachmaninov

 
3 comentarii

Scris de pe 6 Iunie 2009 în Urechile ascultă

 

Etichete:

3 răspunsuri la „simfonie cu miros de tei..dreaduri si o carte..

  1. Fille Du Vent

    6 Iunie 2009 at 10:20

    Super, puf!

    It’s me, Ioana:*

     
  2. Fille Du Vent

    6 Iunie 2009 at 10:23

    Hi hi, ma bucur ca te-a binedispus iar! 🙂

     
  3. serrenis

    6 Iunie 2009 at 10:28

    stiu puf ca esti tu(te recunosc)..sper sa ma tine buna dispozitie :)..hug mare mare for u >:D<

     

Lasă un răspuns

 
